Słyszałeś hasła: marka, identyfikacja, brand, które są teraz tak powszechne? Ale czym są podane kwestie oraz czy jest to przydatne w Twoim przedsiębiorstwie? Przybliżymy Ci podane terminy oraz przedstawimy dlaczego warto zadbać o identyfikację wizualną Twojej firmy.
Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie niezbędne do kreowania wizerunku firmy marki. Może to być np. logo Twojej firmy, hasło przewodnie czy nawet w niektórych przypadkach muzyka grana podczas konkretnej reklamy danej marki. W identyfikacji wizualnej jest bardzo ważne nawet to, by kolor, który znajduje się w Twoim logo był w takim samym odcieniu.
Zasady tworzenia systemu identyfikacji wizualnej
Elementy takie jak kolor, kształt logo, a nawet font użyty podczas kreowania logo czy pisania haseł przewodnich marki ma znaczenie. Musi on być dostosowany do charakterystyki firmy. Ważne jest również by zadbać o spójność elementów na stronie internetowej czy materiałach promocyjnych. tworząc wizytówki w HG Creative Studio dbamy by identyfikacja wizualna firmy również przeniesiona na wizytówki, ulotki, plakaty. Główną zasadą tworzenie spójnego systemu identyfikacji jest jedność i spójność kolorystyki, designu czy wyglądu opakowań.

troche-o-identyfikacji-wizualnej-marki-2-blog-hg-creative-studio
Co to jest księga identyfikacji wizualnej?
Księga identyfikacji wizualnej opisuje w jaki sposób firma buduje swoją markę. Jest to wzorzec, który pozwala na budowanie materiałów marketingowych by były one spójne. Taki dokument zawiera przede wszystkim księgę znaku oraz księgę standardów identyfikacji. Księga znaków przedstawia w jaki sposób można używać logo (czy może być ono pionowo, poziomo, jakie barwy mogą zostać użyte). Natomiast księga standardów identyfikacji opisuje kwestie oznaczeń graficznych marki i zawiera ona typografię firmową, wygląd strony internetowej czy szatę materiałów drukowanych firmy.
Dlaczego warto zadbać o identyfikację wizualną firmy?
Pozwala ona na zdobycie renomy na rynku i przede wszystkim rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. Daje to poczucie stabilności i pewności gdy klient widzi że firma jest jedną spójną całością. Gdy klient przechodzi np. ze strony internetowe na nasze social media i nie są one prowadzone według księgi identyfikacji wizualnej ( np logo wygląda zupełnie inaczej, są użyte inne kolory) sprawia to że osoba zainteresowana może wątpić w naszą wiarygodność. To samo dotyczy wizytówek czy innych materiałów promocyjnych. W HG Creative Studio wiemy jakie to ważne by materiały promocyjne utożsamiali się z całą marką dlatego projektujemy indywidualne i dopasowane do twojego przedsiębiorstwa wizytówki.
0 Komentarze
Zostaw Komentarz