Bardzo często “logo” i “logotyp” są uznawane za pojęcia tożsame. Są to natomiast zupełnie inne pojęcia bardzo często mylone ze sobą. Przedsiębiorstwo w zależności od projektu może mieć logo, logotyp, sygnet, które mogą funkcjonować oddzielnie
Logo jest to najważniejsza część identyfikacji wizualnej. Ma ono na celu wyróżnić nas na tle innych przedsiębiorstw oraz wzbudzić pozytywne emocje, a także kojarzyć się z naszą branżą. Logo może się składać z wielu elementów nie wszystkie są zawsze wykorzystywane oraz nie muszą one funkcjonować razem. Elementami logo są: logotyp, sygnet, tagline inaczej claim.
Tak jak wcześniej wspomniano logo i logotyp to nie są pojęcia synonimiczne. W skład logo wchodzą poszczególne elementy. Logotyp jest to literowo zapisana nazwa firmy. Ważne jest to by kolory, wielkość i font logotypu były zawsze takie same. Kolejnym elementem jest sygnet jest to graficzny znak przedstawiający przedsiębiorstwo. Na logo często się składa również claim czyli krótki chwytliwy tekst związany z naszą działalnością
0 Komentarze
Zostaw Komentarz