Co zrobić by nasz przekaz związany z tożsamością naszego przedsiębiorstwa, chociaż w podobnym stopniu wybrzmiewał jako wizerunek zewnętrzny. By to zrozumieć ważne jest postrzeganie obiektów i ich percepcja.
Percepcja to proces nadawania znaczeń otrzymanym wrażeniom, które otrzymujemy z otoczenia. Wiele różnych czynników wpływa na percepcję. Przykłady z nich to:
sytuacja: czynniki związane z pierwszym wrażeniem, które zależą od miejsca oraz zaistniałej sytuacji
atrybuty: są to wnioski dotyczące stanu wewnętrznego wyciągnięte na podstawie obserwacji zachowań
oczekiwanie: to jest, to czego się spodziewamy wobec innych ludzi
projekcja: przenoszenie własnych uczuć i systemów wartości na inne osoby lub obiekty
percepcja selektywna: odbieranie tylko bodźców, które chcemy odebrać
stereotypy: trudne do zmieniania, utarte wyobrażenia na temat innego człowieka, jego cech, czy odmiennych kultur.
Każdy człowiek w zupełnie inny sposób odbiera elementy z otoczenia. Każdy przekaz nie tylko wizualny może być postrzegany i odbierany subiektywnie. Percepcja pozwala na rozpoznanie, selekcjonowanie bodźców zawartych w przekazie
Wizerunek jest złożoną wypadkową oddziaływania trzech czynników:
- postawy
- zachowań
- systemu identyfikacji wizualnej.
0 Komentarze
Zostaw Komentarz